چه فشار خونی برای درمان های دندانپزشکی خیلی بالا است؟

آیا فشار خون بالا دارید و به درمان دندان نیاز دارید؟ بسته به فشار خون خود، ممکن است نتوانید برخی از انواع مراقبت های بهداشتی دهان و دندان را دریافت کنید و بسیاری از دندانپزشکان از درمان بیماران مبتلا به فشار خون بالا اجتناب می کنند. در این مقاله، اطلاعاتی در مورد فشار خون بیش از حد بالا برای درمان های دندانپزشکی بدست خواهید آورد. ما همچنین به این موضوع می پردازیم که اگر فشار خون شما خیلی بالا باشد چه اتفاقی می افتد و چرا دانستن فشار خون شما مهم است.

تعریف فشار خون بالا

فشار خون طبیعی برای یک فرد بالغ معمولاً نزدیک به 120/80 است. اگر فشار خون شما کمی بالاتر یا کمتر از آن باشد، جای نگرانی وجود ندارد. شما هنوز در محدوده طبیعی هستید. با این حال، اگر میزان فشار خون شما به طور مداوم بسیار بالاتر باشد، ممکن است فشار خون بالا داشته باشید که معمولاً فشار خون بالا (high blood pressure یا hypertension) نامیده می شود.

هنوز دلایل دقیق فشار خون بالا شناخته نشده اند. با این حال، مطالعات نشان داده اند که برای مثال، سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، چاقی، سن، استرس، سابقه خانوادگی، مصرف بیش از حد الکل و آپنه خواب همگی از عوامل خطر فشار خون بالا هستند.

اگر فشار خون بالا درمان نشود، معمولاً با داروهای فشار خون و یا تغییر سبک زندگی، می تواند خطرناک و حتی کشنده باشد. فشار خون بالا باعث می شود قلب شما سخت تر از آنچه که باید کار کند و احتمالاً منجر به سخت شدن شریان ها یا تصلب شرایین می شود. همچنین با بیماری کلیوی، افزایش خطر سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است.

تعریف فشار خون بالا

تعریف فشار خون بالا

 

اعداد روی دستگاه فشار سنج به چه معنا هستند؟

عدد بالای دستگاه فشار سنج شما به فشار خون سیستولیک اشاره دارند. فشار خون سیستولیک فشاری را نشان می دهد که در هنگام ضربان قلب به دیواره های شریان وارد می شود. فشار خون دیاستولیک عدد کمتری است. فشار دیاستولیک نشان دهنده فشار روی دیواره های شریان ها هنگام استراحت قلب بین ضربان ها است.

چه زمانی فشار خون برای درمان های دندانپزشکی خیلی بالا است؟

دستورالعمل فشار خون تغییر کرده است و آستانه فشار خون در حال حاضر کمتر از قبل است. وقتی فشار خون تا 120/80 باشد، فشار خون طبیعی دارید. فشار خون سیستولیک بین 120 تا 129، فشار خون بالا است و به نظارت بیشتر نیاز دارد.

دو مرحله فشار خون بالا وجود دارد. در مرحله یک، اعداد روی فشار سنج از 130/80 تا 139/90 متغیر هستند و در مرحله دوم، اعداد بیشتر از 140/90 هستند. اگر فشار خون فردی بالاتر از 180/120 باشد، به عنوان بحران فشار خون شناخته می شود.

طبق دستورالعمل های جدید انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، اگر فشار خون شما بیشتر از 130/80 باشد، ممکن است دندانپزشک شما برای درمان شما راحت نباشد. اگر فشار خون شما بیشتر از 180/120 باشد، مطمئناً درمان را به تعویق می اندازد.

با این حال، هر مورد منحصر به فرد است و چندین عامل وجود دارند که دندانپزشک شما هنگام تصمیم گیری در مورد ایمن بودن ادامه درمان آنها را در نظر خواهد گرفت. این موارد شامل شدت فشار خون بالا و این هستند که روند اقدام دندانپزشکی شامل چه مواردی است.

چرا دانستن فشار خون قبل از درمان دندانپزشکی مهم است؟

بسیاری از افراد از بررسی فشار خون خود توسط دندانپزشک شگفت زده خواهند شد. با این حال، در بسیاری از فرایندهای دندانپزشکی، بررسی فشار خون بیمار، از جمله چکاپ ها و پاکسازی های منظم، به یک بخش روتین از ویزیت تبدیل می شود. دو دلیل اصلی وجود دارند که چرا یک دندانپزشک باید فشار خون شما را بررسی کند.

فشار خون بالا می تواند خطر مشکلات سلامتی در حین کار دندانپزشکی را افزایش دهد.

برای برخی از افراد، قرار گرفتن روی صندلی دندانپزشکی یک تجربه استرس زا است و استرس می تواند فشار خون ما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اگر در حال حاضر مشکلات فشار خون بالا دارید، استرسی که در طول فرایندهای دندانپزشکی تجربه می کنید می تواند منجر به بروز سایر مشکلات سلامتی و حتی سکته مغزی، بحران فشار خون یا نارسایی کلیه شوند.

دانستن فشار خون قبل از درمان دندانپزشکی

دانستن فشار خون قبل از درمان دندانپزشکی

بی حس کننده های موضعی می توانند فشار خون را افزایش دهند.

درمان دندانپزشکی شما ممکن است به بی حس کننده های موضعی نیاز داشته باشد تا شما راحت باشید و درد در حین کار دندانپزشکی را کاهش دهد. بسیاری از محصولات بی حس کننده شامل اپی نفرین هستند که برای کاهش خونریزی در ناحیه ای استفاده می شوند که دندانپزشک روی آن کار می کند و برای بهبود مدت و عمق بی حسی کاربرد دارند.

با این حال، برای کاهش خونریزی، اپی نفرین عروق خونی شما را منقبض می کند و این می تواند فشار خون شما را بالا ببرد. اگر فشار خون بالا دارید، ممکن است دندانپزشک شما نیاز داشته باشد که دوز داروهای بیهوشی و بی حسی که استفاده می کند را تنظیم کند تا شما را در طول کار دندانپزشکی ایمن نگه دارد.

دندانپزشک فشار خون شما را چگونه اندازه می گیرد؟

هنگامی که دندانپزشک شما برای نخستین بار فشار خون شما را اندازه گیری می کند، باید فشار خون را از هر دو بازو اندازه گیری کند و این کار را با استفاده از کاف فشارسنج انجام دهد. در مراجعات بعدی، آنها باید از بالای بازویی که عدد بالاتر را نشان داده است فشار خون را اندازه گیری کنند.

دندانپزشک شما باید دو فشار خون را با فاصله چند دقیقه اندازه گیری کند. علت این است که ممکن است فشار خون شما به طور موقت بالا باشد، برای مثال، اگر عجله داشته باشید یا احساس عصبی داشته باشید، ممکن است فشار خون شما بالا باشد.

پس از مراجعه شما، آنها همچنین باید یک سابقه کتبی از میزان فشار خون شما به شما بدهند. شما می توانید این سوابق کتبی را نزد پزشک معالج خود ببرید تا فشار خون شما را مجدداً بررسی کند. اگر فشار خون شما بالا باشد، ممکن است برای شما داروهای فشار خون بالا تجویز کند.

اگر فشار خون شما خیلی بالا باشد چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که دندانپزشک فشار خون شما را اندازه می گیرد و متوجه می شود که برای ادامه درمان بسیار بالا است، درمان را به تعویق می اندازد. آنها همچنین توصیه می کنند که برای بازگرداندن فشار خون به محدوده طبیعی به پزشک معالج خود یا پزشک عمومی مراجعه کنید.

حتی اگر قبلاً از داروهای فشار خون تجویز شده توسط پزشک خود استفاده می کرده اید، دندانپزشک شما همچنان قبل از انجام عمل دندانپزشکی باید فشار خون شما را اندازه گیری کند. آنها همچنین باید در طول فرایند و همچنین پس از تکمیل آن روی فشار خون شما نظارت داشته باشند. نظارت دقیق به جلوگیری از بروز مشکلات کمک می کند و شما را در طول درمان ایمن نگه می دارد.

سفارشی کردن درمان

اگر احتمال افزایش شدید فشار خون در طول درمان وجود دارد، دندانپزشک شما می تواند درمان را برای شما تنظیم کند. به عنوان مثال، اگر در مورد درمان خود احساس اضطراب می کنید، دندانپزشک ممکن است به شما آرام بخش های سبک بدهد.

اگر از داروهای فشار خون استفاده می کنید چه؟

شما همیشه باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید که آیا دارویی برای فشار خون مصرف می کنید یا خیر. به عنوان مثال، اگر بعد از دراز کشیدن روی صندلی دندانپزشکی خیلی سریع به حالت نشسته بلند شوید، برخی از داروها می توانند باعث شوند احساس ضعف کنید. وقتی پزشک شما از دارو مطلع شود، می داند که شما را کندتر به حالت نشسته باز گرداند.

برخی از داروها برای درمان فشار خون بالا می توانند عوارض جانبی مانند خشکی دهان، به نام زروستومیا، یا تغییر حس چشایی به نام دیسگوزیا ایجاد کنند. برخی دیگر می توانند منجر به بروز مشکلات بهداشت دهان و دندان در بیماران شوند. اگر از مسدود کننده های کانال کلسیم استفاده می کنید، ممکن است دچار هیپرپلازی لثه شوید، به این معنا که لثه های شما بیش از حد رشد می کنند.

اگر دندانپزشک شما متوجه این مشکل ناشی از داروی شما شد، باید دستورالعمل های دقیق بهداشت دهان و دندان را برای رفع مشکل به شما بدهد. آنها همچنین شما را به دفعات بیشتر پاکسازی دندان ها دعوت می کنند. در برخی از افراد، بزرگ شدن لثه ها، بخصوص اگر به اندازه کافی به موقع رسیدگی نشود، آنقدر پیشرفت می کند که به جراحی نیاز دارند.

فشار خون بالا

فشار خون بالا

فشار خون بالا و سلامت دهان

علاوه بر فشار خون که به طور بالقوه روی درمان های دندانی شما تأثیر می گذارد، ارتباط دیگری نیز بین دندان ها و فشار خون بالا وجود دارد. اگر فشار خون شما به طور مرتب بالای 130/80 باشد، ممکن است به شما گفته شود که نمک کمتری بخورید یا دارویی برای کاهش فشار خون به شما داده شود. با این حال، فشار خون بالا می تواند با یک مشکل دندانی نیز مرتبط باشد.

افرادی که به پریودنتیت مبتلا هستند، که بیشتر به تحت بیماری لثه شناخته می شود، بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار دارند. این پیوند نشان می دهد که مراقبت از سلامت دهان و دندان به اندازه رژیم غذایی و داروها در درمان فشار خون بالا مهم است.

چرا دانستن فشار خون مهم است؟

دانستن فشار خون شما نه تنها زمانی که در شرف انجام درمان های دندانپزشکی یا دیگر درمان های پزشکی هستید، بلکه برای سلامت طولانی مدت شما نیز مهم است. فشار خون بالا اغلب به عنوان قاتل خاموش شناخته می شود زیرا اغلب علامتی ندارد. به این معنا که می تواند شناسایی نشود و طول عمر فرد را تا 20 سال کوتاه تر کند.

فشار خون بالا در کشورهایی که افراد بیشتری از رژیم های غذایی شور و چرب تر استفاده می کنند، مصرف الکل بیشتری دارند و کمتر ورزش می کنند، شیوع بیشتری دارد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، حدود 80 میلیون نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند. اگر فشار خون خود را کنترل می کنید و متوجه ناهنجاری ها می شوید، برای معاینه با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

سه نوع فشار خون بالا

اگر فشار خون بالا دارید، می تواند یکی از این سه نوع باشد. شایع ترین نوع، فشار خون مزمن است؛ به این معنا که فشار خون شما در بیشتر مواقع بالاتر از حد متوسط ​​است.

فشار خون حاد به این معنا است که فشار خون بسیار بالا دارید اما فقط به طور موقت.

آخرین نوع، فشار خون بالا نامیده می شود. به این معنا که فشار خون شما زمانی افزایش می یابد که باید به پزشک، دندانپزشک یا پزشک متخصص دیگری مراجعه کنید.

نتیجه گیری

دانستن فشار خون شما برای پیشگیری از موارد اورژانسی پزشکی بالقوه در طول درمان دندانپزشکی مهم است. اگر فشار خون شما در یکی از دو مرحله فشار خون بالا باشد، دندانپزشک شما ممکن است درمان شما را به تعویق بیندازد. با این حال، هر مورد به ارزیابی فردی بر اساس عوامل متعددی نیاز دارد.

اگر مراجعه شما به دندانپزشک منجر به تشخیص فشار خون بالا شده باشد، برای معاینات بیشتر باید با پزشک خود تماس بگیرید زیرا فشار خون بالا می تواند خطر سکته مغزی و بیماری قلبی را افزایش دهد که از جمله دیگر مسائل سلامتی هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *