تغذیه مناسب پس از جراحی ایمپلنت

کاشت ایمپلنت های دندانی یک روش بسیار محبوب برای جایگزینی دندان های از دست رفته است و اطمینان از بهبود مناسب وضعیت دهان و لثه ها پس از جراحی بسیار مهم است- اگر همه چیز به سرعت و به بهترین شکل ممکن بهبود یابد، بهترین شانس ماندگاری طولانی مدت را به ایمپلنت ها می دهد. به عنوان بخشی از این، ممکن است در مورد غذاهای خاصی شنیده باشید که می توانید یا نمی توانید بخورید. پس با ما همراه باشید تا با رژیم غذایی مناسب پس از کاشت ایمپلنت آشنا شوید.

مقدمه ای بر رژیم غذایی ایمپلنت

مقدمه ای بر رژیم غذایی ایمپلنت

مقدمه ای بر رژیم غذایی ایمپلنت

ایمپلنت های دندانی- یک مرور کلی

قبل از هر چیزی، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و به نحوه عملکرد ایمپلنت های دندانی فکر کنیم زیرا به ما کمک می کند بفهمیم چرا یک سری خوراکی ها باید از فهرست غذا خارج شود.

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که راه حلی دائمی یا طولانی مدت برای از دست دادن دندان باشند. در طول این فرایند، چیزی که اساساً یک پین تیتانیومی است، مستقیماً به داخل فک شما پیچ می شود.

سپس اجازه داده می شود در آنجا باقی بماند تا بهبود یابد و در فرآیندی به نام اسئواینتگریشن استخوان به تدریج با پین جوش بخورد، که اگر همه چیز به آرامی پیش برود، پین را محکم و مطمئن، درست مانند ریشه یک دندان طبیعی، در جای خود نگه می دارد.

سپس، هنگامی که فرآیند بهبودی کامل شد، “روکش” به پین ​​تیتانیومی متصل می شود و دندانی طبیعی برای شما خلق می کند که این امکان را برای شما فراهم می کند تا تقریباً هر چیزی که دوست دارید را دوباره بخورید و از آن لذت ببرید، بعلاوه، مثل قبل در عکس های خود لبخند بزنید و با افتخار دندان های خود را نشان دهید.

چرا دوره بهبود بسیار مهم است؟

هنگامی که ایمپلنت های دندانی در جای خود قرار می گیرند، نرخ موفقیت آنها حدود 90 تا 95 درصد در یک دوره ده ساله است، و اگر روند بهبودی به درستی انجام شود، می توانید انتظار داشته باشید که ایمپلنت دندانی شما حداقل 15 تا 25 سال، اگر نه بیشتر، دوام بیاورد.

چرا دوره بهبود بسیار مهم است؟

چرا دوره بهبود بسیار مهم است؟

با این حال، این به موفقیت آمیز بودن استخوان سازی و جوش خوردن استخوان با ایمپلنت بستگی دارد- زیرا اگر این اتفاق نیفتد، احتمال شکست ایمپلنت بیشتر خواهد بود.

پس از تکمیل این فرایند، ممکن است متوجه شوید که به دلیل ساییدگی و فرسایش معمول به تعویض روکش نیاز دارید- طبق تحقیقات، 90% روکش ها حداقل پنج سال دوام می آورند و 50 تا 80% باید ظرف 15 تا 20 سال تعویض شوند.

با این حال، بخش مهم این فرایند این است که پست ​​را تشویق کنید تا با استخوان فک شما ترکیب شود و به همین دلیل است که چند روز اول و سپس هفته های بعد از عمل اولیه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اگر می خواهید در مورد این موضوع و همچنین نحوه مراقبت از ایمپلنت های دندانی اطلاعات بیشتری کسب کنید، قبل از مطالعه این مقاله می توانید به مقاله دیگر ما درباره مراقبت های بعد از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی رجوع کنید.

چه نوع خوراکی هایی را بعد از ایمپلنت میتوانیدبخورید؟

چه نوع خوراکی هایی را بعد از ایمپلنت میتوانیدبخورید؟

چه نوع خوراکی هایی را بعد از ایمپلنت میتوانیدبخورید؟

پس از ایمپلنت، چه چیز دیگری می توان خورد؟ در اینجا چند پیشنهاد داده شده است:

سوپ

در یکی دو روز اول پس از جراحی، سوپ احتمالاً دوست شما خواهد بود. سوپ ایده آل است زیرا به جویدن آن نیاز نخواهید داشت و حاوی مقدار زیادی از انواع مواد مغذی است که برای بهبود خود به آن نیاز خواهید داشت.

فقط مطمئن شوید که هنگام خوردن خیلی داغ نباشد زیرا می تواند لخته خون تشکیل شده روی محل جراحی شما را حل کند یا از بین ببرد.

در واقع، احتمالاً بهتر است حداقل در 24 ساعت نخست بعد از عمل فقط آن را سرد بخورید.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و کلسیم است که آنها را به یک انتخاب خوب برای افرادی تبدیل می کند که در حال بهبود پس از جراحی ایمپلنت هستند. علاوه بر این، آنها یک نوع غذای نرم هستند و روش های مختلفی برای تهیه آنها وجود دارد، بنابراین تخم مرغ یکی از موارد توصیه شده در منو است.

میوه و سبزیجات نرم

سبزیجات نرم تا زمانی که خوب پخته شوند، یک گزینه امکان پذیر هستند، گرچه قبل از امتحان کردن چنین چیزی احتمالاً باید حداقل تا 24 ساعت پس از جراحی صبر کنید.

میوه های نرم نیز می توانند خوب باشند، اما باید از خوردن چیزهایی که محتوای اسید بالایی دارند، مانند پرتقال، اجتناب کنید.

سیب زمینی ها

سیب زمینی را می توان له کرد و این یکی دیگر از انواع غذاهای ایده آل است که به شما کمک می کنند تا در روزهای پس از کاشت ایمپلنت ها سیر شوید و انرژی زیادی به شما می دهند.

همچنین می توانید آنها را بجوشانید تا نرم شوند و آنها را به همین شکل بخورید، گرچه باز هم، احتمالاً بهتر است حداقل چند روز پس از عمل آنها را به این شکل بخورید.

رژیم غذایی ممنوعه پس از ایمپلنت

خوراکی های جویدنی

از هر چیزی که به جویدن نیاز دارد باید اجتناب شود، بخصوص در روزهای بلافاصله پس از جراحی. به این معنا که چیزهایی مانند استیک باید به طور موقت از منو حذف شوند.

خوراکی های چسبناک

هر چیز چسبناکی نباید به جایی از ایمپلنت شما بچسبد- بنابراین بهتر است از چیزهایی مانند تافی اجتناب کنید.

خوراکی های ترد

هیچ چیز تردی مانند آبنبات شکننده یا چیپس ها توصیه نمی شود.

خوراکی های تند

بهتر است از مصرف فلفل قرمز در خوراکی های خود اجتناب کنید، زیرا می تواند محل برش را تحریک کند و همچنین می تواند باعث ایجاد درد زیادی شود.

خوراکی های اسیدی

باید از خوردن میوه های اسیدی و ریختن سرکه روی غذا برای طعم دادن خودداری کنید.

خوراکی ها و نوشیدنی های گرم

به طور کلی، از هر چیز گرمی که شامل خوراکی ها و نوشیدنی هایی مانند چای یا قهوه می شود، باید اجتناب کرد.

برای روز اول یا بعد از آن، بهتر است به خوراکی ها و نوشیدنی های سرد پایبند باشید، اما بعد از آن، تا زمانی که داغ نباشند، می توانید آنها را گرم کنید.

نکات بیشتر برای بهبودی سریع ایمپلنت دندان

پس از جراحی، موارد دیگری وجود دارند که می توانند به تسریع روند بهبودی کمک کنند.

بعد از عمل سیگار نکشید.

پس از کاشت ایمپلنت های دندانی نباید سیگار بکشید زیرا جریان خون داخل دهان شما را کاهش می دهد که روند بهبودی را کند می کند.

اگر واقعاً نمی توانید بدون سیگار بمانید، سعی کنید تا حد امکان سیگار را کاهش دهید. با این حال، ایمپلنت های دندانی گران هستند و شما به طور بالقوه آنها را برای مدت طولانی در دهان خود خواهید داشت- بنابراین واقعاً بهتر است به هیچ وجه سیگار نکشید زیرا روند بهبودی بسیار مهم است.

به مدت 72 ساعت الکل ننوشید.

همچنین به دلایل مشابه باید حداقل تا 72 ساعت اول از مصرف الکل خودداری کنید. الکل خون را رقیق می کند و روند بهبودی را کند می کند. همچنین ممکن است در بهبود زخم اختلال ایجاد کند و باعث بهبود ناقص آن شود.

حتی پس از 72 ساعت، سعی کنید بیشتر از حد مجاز نوشیدنی الکلی مصرف نکنید زیرا همچنان به همان اندازه ممکن است از بهبود محل جراحی جلوگیری کند.

نخ دندان نکشید یا خیلی شدید آبکشی نکنید.

اطراف ایمپلنت های دندانی را نخ نکشید یا خیلی شدید آبکشی نکنید. دندانپزشک شما در مورد نحوه مراقبت از محل جراحی- از جمله مواردی مانند نحوه مسواک زدن- به شما توصیه هایی خواهد کرد، بنابراین مطمئن شوید که دستورالعمل های آنها را به دقت دنبال می کنید.

 اگر حداقل در چند روز اول پس از جراحی یک رژیم غذایی ساده شامل غذاهای نرم و خنک را دنبال کنید، برای محل کاشت ایمپلنت بهترین فرصت برای بهبودی صحیح را فراهم خواهید کرد.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *