ایمپلنت دندان به روش پانچ

ایمپلنت دندانی یکی از روش‌ هایی است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته بیماران با همه سنین و با هر جنسیتی استفاده می ‌شود. ایمپلنت دندان به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام برای بیماران مختلف، متفاوت خواهد بود و متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، بسته به شرایط بیمار یکی از این روش ها را به او پیشنهاد می کند. ایمپلنت دندان به روش پانچ یکی از روش‌ های جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است که در ادامه مطلب به طور کامل به شما معرفی خواهد شد.

معرفی

کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ یک جراحی ساده برای کاشت دندان است که کمترین درد و خونریزی را برای بیمار به همراه دارد. افرادی که لثه هایشان بافت نرمی دارد و در مقابل بافت استخوانی محکمی دارند، می توانند با خیال راحت این روش را برای جایگزینی دندان از دست رفته خود انتخاب کنند. پس از جراحی کاشت ایمپلنت به روش پانچ، استخوان ها به سرعت جوش می خورند و روند بهبودی بیمار سریع تر اتفاق می ‌افتد. این مسئله به این دلیل است که در حین جراحی ایمپلنت دندان به روش پانچ، بافت اطراف دندان کمتر از سایر روش ها دچار آسیب می ‌شود.

ایمپلنت دندان به روش پانچ

ایمپلنت دندان به روش پانچ

چگونگی کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ

در ابتدایی ترین مرحله از هر روش درمانی دندانپزشکی، متخصص باید به طور کامل دهان و دندان بیمار را معاینه کرده، سپس با استفاده از تصاویر پرتوی ایکس، تراکم استخوان ها را مشاهده کند و در نتیجه معاینه دقیق تری از دهان و دندان بیمار را در اختیار داشته باشد. با استفاده از این تصاویر، متخصص کاشت ایمپلنت می‌ تواند محل صحیح قرار گرفتن ایمپلنت در داخل لثه را به طور دقیق مشخص نماید و بنابراین نیازی نیست که لثه بیمار به طور کامل شکافته شود.

سپس در صورتی که متخصص تشخیص دهد که ایمپلنت دندان بیمار باید به روش پانچ صورت بگیرد، در ابتدا نحوه کاشت ایمپلنت دندان به روش پانچ را به طور کامل به بیمار توضیح می دهد. پس از این مرحله با معاینه مجدد و کامل دهان و دندان بیمار، دندان هایی که نیاز به ترمیم دارند را مشخص نموده، پیش از اقدام به درمان ایمپلنت دندان به روش پانچ، ترمیم دندان ها  انجام میگیرد. سپس متخصص ایمپلنت، پایه ایمپلنت را در محل مشخص شده قرار می دهد و بعد از آن یک روکش موقت دندان روی این پایه قرار گرفته می شود. این دندان ها در ابتدا موقت هستند و تا مدت سه ماه در دهان بیمار قرار می گیرند. در این مدت پایه ایمپلنت به طور کامل به استخوان فک جوش می خورد.

پس از گذشت این زمان در مراجعه بعدی، متخصص ایمپلنت روکش موقت را برداشته، ایمپلنت های دائمی را که به‌طور مخصوص با قالب گیری از دندان های بیمار تهیه شده است روی پایه ایمپلنت قرار می دهد. به این منظور قالب هایی که از دندان های بیمار تهیه می شوند، طراحی شده و پس از مدت دو هفته آماده سازی می شوند و با ایجاد یک حفره در داخل استخوان ایمپلنت در جای مخصوص خود ثابت می‌ شوند.

ایمپلنت دندان به روش پانچ

ایمپلنت دندان به روش پانچ

مزیت های کاشت ایمپلنت به روش پانچ

ایمپلنت ها نسبت به دندان ‌های مصنوعی مزیت های بی شماری دارند که می ‌توان به دوام بالا و ظاهر طبیعی تر آن ها اشاره کرد. ایمپلنت به روش پانچ نسبت به ایمپلنت های معمولی مزیت های زیادی دارد که می توان به کاهش عوارض جراحی مانند خونریزی، کبودی، درد و تورم اشاره کرد. همچنین با توجه به تعیین محل دقیق برش نیاز نیست لثه بیمار شکاف بزرگی بردارد و در نتیجه برای ترمیم، تعداد زیادی بخیه لازم نیست.

در این روش آسیبی به استخوان فک و لثه بیمار وارد نمی شود و روکش های موقت نیز به مدت زمان کوتاهی در داخل دهان بیمار قرار می گیرند. همه این موارد موجب می ‌شود دوران نقاهت و زمان بهبودی بعد از جراحی در روش ایمپلنت پانچ نسبت به سایر روش ها کوتاه تر باشد و بنابراین به یکی از محبوب ترین روش ها برای درمان بیماران تبدیل شود.

ماندگاری و دوام بالای ایمپلنت ها و شباهت زیاد آن ها به ظاهر طبیعی دندان ها از دیگر مزیت ‌های ایمپلنت ها است. همچنین توجه داشته باشید افزایش زیبایی ظاهری افراد موجب افزایش اعتماد به نفس آن ها نیز می‌ شود و و خوردن و جویدن و صحبت کردن بیماران پس از کاشت ایمپلنت نسبت به قبل از آن به طور قابل توجهی بهبود می ‌یابد.

مراقبت های لازم پس از کاشت ایمپلنت به روش پانچ

پس از انجام هر عمل جراحی مراقبت ‌های ویژه ‌ای باید صورت بگیرد. پس از کاشت ایمپلنت به روش پانچ نیز توصیه می شود بیماران از مصرف غذاهای سفت و چسبناک پرهیز کنند. همچنین بهتر است از نوشیدن  نوشیدنی های خیلی سرد یا خیلی گرم خودداری نموده، برای تمیز کردن دندان ها از مسواک های زبر استفاده نکنند. رعایت نکات بهداشتی هنگام کاشت ایمپلنت بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل توصیه می شود بیماران به طور روزانه نخ دندان کشیده، حداقل دو بار در روز بعد از صرف وعده های غذایی مسواک بزنند و از دهانشویه های ضد عفونی کننده برای شستن دهان و دندان خود استفاده نمایند.

افرادی که می ‌توانند از کاشت ایمپلنت به روش پانچ استفاده کنند

ایمپلنت به روش پانچ برای افرادی که از جراحی و خونریزی واهمه دارند بسیار گزینه مناسبی است، زیرا احتمال خونریزی در این روش کمتر از سایر روش ها است. همچنین افرادی که ضخامت و قطر استخوان فک آن ها کافی باشد، می ‌توانند تحت این روش در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به کاشت ایمپلنت نمایند. این روش برای بیماران مبتلا به فشار خون و افراد دچار ناراحتی های قلبی نیز بسیار روش مناسبی است، زیرا عوارض ایمپلنت های معمولی مانند خونریزی، کبودی، درد زیاد و تورم لثه را ندارد و برای ترمیم لثه هم نیازی به بخیه زدن نیست.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *