راهنمای سفید کردن دندان ها

در این نوشته می خوانید:

آیا تا به حال پیش آمده که خود را در آینه یا عکس نگاه کنید و آرزو کنید که ای کاش لبخندتان کمی روشن تر بود؟ در این صورت، شما تنها نیستید. طیف گسترده ای از درمان های سفید کننده دندان وجود دارند- از لیزر درمانی پیشرفته گرفته تا کیت های سفید کننده خانگی. لبخند سفیدتر می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند.

در این راهنمای سفید کردن دندان، ما در مورد گزینه های مختلف سفید کردن دندان صحبت خواهیم کرد، بنابراین می توانید راهی برای اصلاح لبخند خود انتخاب کنید.

ما طیف کاملی از راه حل های تخصصی و خانگی را پوشش خواهیم داد، هزینه آنها چقدر است و چقدر مؤثر هستند، بنابراین هنگام مقایسه گزینه های درمان سفید کننده دندان، شما می توانید انتخابی آگاهانه داشته باشید.

گزینه های سفید کردن دندان

این روزها راه های آزمایش شده و بررسی شده زیادی برای سفید کردن دندان ها یا خلاص شدن از شر لکه های سفید روی دندان ها وجود دارد، از جمله:

  • ژل ها
  • نوارها
  • تری ها
  • بلیچینگ
  • لیزرها
  • خمیر دندان
  • دهانشویه

آیا گیج شده اید؟ نگران نباشید همه چیز مشخص خواهد شد.

بهترین روش سفید کردن دندان برای شما ابتدا به نوع رنگی بستگی دارد که با آن دست و پنجه نرم می کنید- خواه داخلی یا بیرونی، روی سطح یا داخل مینای دندان.

همچنین به این بستگی دارد که چقدر باید خرج کنید، چقدر سریع می خواهید نتایج را ببینید، می خواهید چقدر دائمی باشد و مایل به تحمل چه مقدار ناراحتی هستید.

توجه داشته باشید که تمام تکنیک های سفید کننده ای که در اینجا توضیح می دهیم فقط روی دندان های طبیعی شما اثر می کنند؛ هر گونه پروتز مصنوعی، پر شدگی دندان، ونیر یا ایمپلنت دندانی به همان رنگ باقی خواهد ماند.

سفید کردن اغلب بخشی از اصلاح کامل لبخند شما است.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

بهترین گزینه های سفید کننده دندان

سفید کردن دندان در دندانپزشکی

قبل از رفتن به سراغ این موضوع، توجه به این نکته مهم است که مدت زمان نتایج سفید کردن دندان در بیماران مختلف متفاوت است.

نتایج همیشه مختص بیمار هستند و به شدت تحت تأثیر فرایند سفید کننده استفاده شده و همچنین عوامل تغذیه ای و محیطی قرار می گیرند. اثرات فرایندهای سفید کردن دندان معمولاً از چند هفته تا 6 تا 12 ماه باقی می مانند.

اگر می خواهید برای این درمان سرمایه گذاری کنید، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا در مورد سفید کردن دندان ها صحبت کنید. درمان آنها نه تنها مؤثر است؛ بلکه می دانند که آنها را چگونه با خیال راحت انجام دهند و در صورت داشتن عوارض جانبی می توانند به شما کمک کنند.

همچنین ایده خوبی است که با معاینه دندان های خود توسط یک متخصص دندانپزشکی شروع کنید تا به شما اطلاع دهد که آیا دندان های شما برای سفید کردن به اندازه کافی سالم هستند یا خیر.

سفید کردن همچنین ممکن است بخشی از فرآیند بزرگتر طراحی لبخند باشد.

سه نوع اصلی درمان سفید کننده توسط دندانپزشک وجود دارند. در زیر اطلاعاتی در مورد هر گزینه خواهید یافت.

گزینه های سفید کردن دندان با لیزر

در روش بلیچینگ دندان ها با لیزر، از لیزرها برای سرعت بخشیدن به اثر بلیچینگ ژل غلیظی استفاده می شود که روی دندان ها اعمال می شود. گرچه این روش گران ترین است، اما نزدیک ترین روش به سفید کردن “فوری” دندان ها است.

دندانپزشک برای محافظت از لثه ها ابتدا یک محافظ لاستیکی روی آنها اعمال می کند، سپس دندان ها را با یک محصول سفید کننده می پوشاند- که احتمالاً حاوی پراکسید هیدروژن برای سفید کردن دندان ها است. با تاباندن لیزر روی دندان ها، سفید کردن بسیار سریع تر از سایر روش های درمانی اتفاق می افتد.

این درمان سفید کننده شدید، تنها پس از یک بار مراجعه باید نتایج واضحی به همراه داشته باشد، اما همچنین پتانسیل بیشتری برای حساسیت بعد از درمان دارد.

سفید کردن دندان ها با زوم

سفید کردن دندان ها با زوم به روشی مشابه سفید کردن با لیزر عمل می کند، اما در عوض به جای لیزر از چراغ های LED برای تسریع فعالیت یک عامل سفید کننده استفاده می کند.

سیستم های سفید کننده دندان LED شدت کمتری دارند، به این معنی که احتمال حساسیت زا بودن آنها کمتر خواهد بود، اما همچنین زمان درمان طولانی تری دارند (معمولاً 3 تا 4 جلسه 45 تا 60 دقیقه ای).

این درمان را می توان با یک دوره درمان خانگی سفید کردن دندان دنبال کرد تا نتایج را طولانی تر کرد.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

گزینه های بلیچینگ حرفه ای برای سفید کردن دندان ها

در یک روش سفید کردن دندان نسبتاً ارزان که توسط دندانپزشکان ارائه می شود، از تری های سفارشی برای اعمال ژل حرفه ای سفید کننده دندان استفاده می کند. این ژل معمولاً قوی تر از ژل های ارائه شده در کیت های خانگی است، بنابراین می تواند نتایج بهتری ایجاد کند.

دندانپزشک از دندان های شما قالب گیری خواهد کرد که برای ساخت تری های سفارشی دهانی استفاده می شوند. پس از آماده شدن این موارد، درمان سفید کردن دندان های خود را در منزل کامل می کنید. برخی از ژل های حرفه ای سفید کننده دندان را می توان در طول شب روی دندان ها باقی گذاشت- این زمانی مفید است که در طول روز وقت ندارید تری های خود را استفاده کنید. با این حال، باید از دندانپزشک خود در مورد گزینه هایی که ارائه می دهد بپرسید.

سفید کننده LED

اگر می خواهید درمانی را در بازه زمان مطلوب خود در منزل انجام دهید، کیت های آبی نور سفید کننده دندان گزینه دیگری هستند.

این روش معمولاً شامل یک ژل یا سرم سفید کننده است که روی دندان ها اعمال می شود یا مستقیماً داخل تری ریخته می شود که روی دندان ها قرار می گیرند. سپس از یک چراغ LED آبی برای فعال کردن عامل سفید کننده استفاده می شود. در برخی از نمونه ها، می توانید تری ها را در آب جوش غوطه ور کنید و سپس آنها را گاز بگیرید تا به شکل دندان هایتان در بیایند. برخی دیگر از تری های دارای شکل ثابت برای اعمال ژل استفاده می کنند.

یکی از انتقاداتی که به این نوع کیت ها وارد می شود این است که ژل می تواند به راحتی نشت کند و به لثه های شما آسیب وارد کند و باعث بروز حساسیت شود و همیشه روی دندان های شما را پوشش نمی دهد.

برخی کیت های سفید کننده دندان با فناوری پیشرو خود حساسیت را برطرف می کنند که این امکان را بوجود می آورند که قبل از قرار دادن قطعه دهانی LED، سرم سفید کننده مانند رنگ مستقیماً روی دندان ها زده شود.

این نوع سیستم سفید کننده در کمتر از 9 دقیقه در روز عمل می کند، اما شما می توانید آن را به مدت 30 دقیقه در هر جلسه، دو مرتبه در روز استفاده کنید تا دستیابی به نتایج را تسریع کنید. فرمول ژل آنها به گونه ای ساخته شده است که افراد دارای دندان های حساس نیز می توانند از آنها استفاده کنند، اما سرم ضد حساسیت آنها در موارد جدی تر کمک خواهد کرد.

در اکثر این کیت ها از پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید به عنوان ماده اصلی سفید کننده استفاده می شود، و در حالی که برای بسیاری از افراد این مشکلی نیست، برخی ممکن است متوجه شوند که سفید کردن دندان ها با پراکسید بسیار خشن است.

اگر بخواهید می توانید از کیت هایی استفاده کنید که ژل هایی دارای همان اندازه پراکسید هستند، که دندان ها را سفید می کند، بدون ایجاد حساسیت یا آسیب به مینای دندان.

سرم تصحیح کننده رنگ، یک درمان غیرتهاجمی برای سفید کردن دندان به شما ارائه می دهد. این سرم با متعادل کردن رنگ های مختلف در دندان های شما لکه ها را می پوشاند، درخشندگی را افزایش می دهد و هیچ عارضه ای ندارد. همچنین گزینه ای مقرون به صرفه است.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

تری های سفید کننده با ژل

اگر به دنبال گزینه ارزان تری برای کیت های LED هستید، مجموعه وسیعی از کیت های بدون نسخه را پیدا خواهید کرد که از ژل سفیدکننده استفاده می کنند. این کیت ها ممکن است ارزان تر باشند، اما معمولاً نتایج به خوبی ماندگاری نخواهند بود و مواد تشکیل دهنده اغلب خشن تر هستند.

به خاطر داشته باشید که در همه این کیت های غیر تخصصی، خطر نشت ژل سفید کننده و سوزش یا تاول زدن سایر قسمت های دهان شما بیشتر است. همچنین اگر قطعه دهانی شما سفت نباشد، پوشاندن یکنواخت ژل نیز دشوارتر است.

برخی از افراد دندان های خود را با ژل بلیچینگ سفید می کنند و از الاینر اینویزیلاین خود برای نگه داشتن ژل استفاده می کنند.

نوارهای سفید کننده دندان

نوارهای سفید کننده به صورت بدون نسخه یا آنلاین در دسترس هستند. نوارها مستقیماً روی دندان ها قرار می گیرند، بنابراین بسیار تمیزتر هستند و راحت تر از ژل ها و تری ها استفاده می شوند. بسیاری از برندها جذابیت فاقد پراکسید بودن را دارند، اما برخی هنوز برای سفید کردن دندان ها به پراکسید متکی هستند. نوارها معمولاً باید حدود 30 دقیقه اعمال شوند و سپس برداشته شوند، اما می توان نوارهایی را نیز خریداری کرد که به زمان استفاده کوتاه تری نیاز دارند.

قلم سفید کننده دندان

قلم های سفید کننده واقعا بیشتر شبیه فرچه هستند؛ آنها از یک لوله کوچک ژل تشکیل شده اند که از طریق یک فرچه داخلی مستقیماً روی دندان ها اعمال می شود.

قلم ها معمولاً حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید هستند، گرچه برخی از برندهای فاقد پراکسید نیز موجود هستند. کاربران آنها را دوست دارند زیرا آنها بسیار راحت هستند؛ می توانید آنها را در هر جایی با خود همراه داشته باشید و هر زمان که وقت داشتید از آنها استفاده کنید.

درمان حدود 1 تا 2 هفته طول می کشد، با حدود 2 بار اعمال در روز روی دندان ها، بسته به شرکت تولید کننده، بین 5 تا 30 دقیقه طول می کشد.

برخی از این قلم ها لکه ها را از بین می برند و از بروز مجدد آنها جلوگیری می کنند و به شما کمک می کنند تا با استفاده مداوم دندان های خود را از لکه های قهوه، چای و شراب پاک کنید. آنها همچنین بدون هیچ گونه مواد شیمیایی خشنی، می توانند دندان های شما را چندین درجه روشن کنند.

برخی تولید کننده ها قلم های سفید کننده خاصی برای نیازهای سفید کننده خاص هر فرد تولید کرده اند. یک قلم برای لکه های قهوه و چای، دیگری برای لکه های شراب قرمز، یکی برای لکه های سیگار و پیپ کشیدن، یکی برای سفید کردن عمومی و قلم دیگری برای کمک به حفظ سفیدی دندان ها.

خمیر دندان سفید کننده

شاید شما یک نمونه سفید کننده از خمیر دندان مورد علاقه خود را در سوپرمارکت دیده باشید و فکر کرده باشید که “ممکن نیست آن را امتحان کنید”. خوب، مسئله این است که ممکن است آسیب بزند. به معنای واقعی کلمه. استفاده از یک محصول ساینده مانند این باعث ایجاد خراش روی مینای دندان های شما می شود. بسیاری از کاربران زمانی که این راهکار را برای مدت طولانی استفاده کرده اند (به عنوان مثال برای مسواک زدن روزانه)، حساسیت بیشتری را تجربه کرده اند.

خمیر دندان سفید کننده فقط لکه های سطحی را از بین می برد- به جای اینکه رنگ خود دندان ها را تغییر دهد- بنابراین اگر دندان های شما به طور طبیعی مایل به زرد هستند، استفاده از خمیر دندان سفید کننده تغییری در آن ایجاد نخواهد کرد. با این حال، می توان از آن برای طولانی کردن اثرات سایر درمان های سفید کننده استفاده کرد.

همچنین ارزان ترین گزینه موجود هستند، به همین دلیل آنها به گزینه ای محبوب برای تقویت جزئی لبخند شما تبدیل شده اند. مسواک های خاصی (هم مسواک های دستی و هم مسواک های برقی) برای حذف بهتر لکه ها طراحی شده اند.

 

هزینه سفید کردن دندان چقدر است؟

هزینه سفید کردن دندان ها بسته به اینکه آیا از بلیچینگ تخصصی یا لیزر سفید کننده استفاده می کنید، می تواند متغیر باشد. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای سفید کردن دندان ها در خانه هزینه بسیار کمتری بپردازید. برخی از شرکت های بیمه برای این درمان مقداری کمک هزینه می پردازند. اگر طرح بیمه دندانپزشکی دارید، ارزش بررسی این را دارد که ببینید آیا مزایایی برای سفید کردن دندان ها دارد یا خیر.

سفید کردن دندان چقدر طول می کشد؟

مدت زمان ماندگاری نتایج سفید کردن دندان در هر فردی متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع درمان سفید کننده، رژیم غذایی و عادات سبک زندگی هستند.

درمان های سفید کننده به منظور خلاص شدن از شر لکه هایی هستند که دارید، اما این به شما بستگی دارد که از لکه های بعدی جلوگیری کنید. در اینجا چند نکته وجود دارند که می توانید پس از انجام یک درمان سفید کننده به خاطر داشته باشید تا دندان های خود را برای مدت طولانی تری سفیدتر نگه دارید:

  • از غذاهایی که باعث ایجاد لکه می شوند اجتناب کنید: از عوامل ایجاد کننده لکه مانند قهوه، چای، شراب قرمز و کولا اجتناب کنید.
  • بعد از غذا مسواک بزنید: با مسواک زدن فوراً لکه ها را از بین ببرید (مگر اینکه چیزی اسیدی بخورید، تا 30 دقیقه از مسواک زدن خودداری کنید تا به مینای دندان آسیبی نرسانید).
  • غذاهای غنی از کلسیم بخورید: به محصولات لبنی مانند پنیر و شیر فکر کنید.
  • سیگار نکشید: سیگار راهی مطمئن برای تبدیل دندان هایتان به رنگ قهوه ای دوست داشتنی است.

آیا سفید کردن دندان بی خطر است؟

ایمن ترین راه برای سفید کردن دندان ها از طریق یک دندانپزشک تأیید شده است. متخصصان دندانپزشکی برای انجام روش های مختلف سفید کردن و همچنین شناسایی مواردی که سفید کردن توصیه نمی شود آموزش دیده اند. به عنوان مثال، به افراد مبتلا به بیماری لثه یا افرادی که روکش دندان دارند توصیه می شود که دندان های خود را سفید نکنند- این دندان ها مانند دندان های طبیعی سفید نخواهند شد.

عوارض سفید کردن دندان

  • حساسیت: بسیاری از افراد بعد از درمان سفید کردن دندان دچار حساسیت می شوند، اما دندانپزشک شما می تواند محصولاتی را برای کاهش عوارض توصیه کند.
  • تحریک لثه: لثه ها در صورت تماس با محصول سفید کننده ممکن است تحریک شوند.
  • چند رنگ شدن دندان ها: این اتفاق می افتد اگر سفید کردن را انجام دهید اما ترمیم دندان مانند روکش یا پروتز داشته باشید- ترمیم سفید نشده است و بنابراین به همان رنگ باقی می ماند در حالی که بقیه دندان های شما تغییر رنگ می دهند.

آیا سفید کردن دندان برای نوجوانان بی خطر است؟

سفید کردن دندان برای کودکان زیر 15 سال توصیه نمی شود. اگر کودک زیر 15 سال به دلیل تغییر رنگ شدید دندان های خود با مشکلات عزت نفس دست و پنجه نرم می کند، این روند باید توسط یک متخصص دندانپزشک نظارت شود.

سایر ملاحظات ایمنی

ممکن است مشاهده کنید که سفید کردن دندان ها توسط سالن های زیبایی محلی یا خدمات سفید کننده سیار تبلیغ می شود، اما این افراد در زمینه دندانپزشکی آموزش دیده نیستند.

کیت های سفید کننده خانگی نیز می توانند راه حلی عالی برای بسیاری از افراد باشند، فقط مطمئن شوید نمونه ای را انتخاب کنید که بررسی های خوبی داشته باشد و بتواند نتایج اثبات شده را نشان دهد.

اگر در مورد خطرات سفید کردن دندان های خود نگران هستید، بهتر است ابتدا با دندانپزشک خود صحبت کنید. همچنین می توانید با افرادی که می شناسید و درمان مشابهی داشته اند صحبت کنید و در مورد تجربه آنها بپرسید.

دلایل تغییر رنگ دندان ها

تغییر رنگ طبیعی

آیا در وهله اول به این فکر کرده اید که چرا دندان های سفیدی ندارید؟ در واقع، قرار نیست دندان های ما سفید روشن باشند. گرچه مینای دندان ها به رنگ سفید متمایل به آبی است، اما شفافیت آن به این معنا است که رنگ زرد عاج زیر آن می تواند نمایان شود.

با افزایش سن مینای دندان نازک می شود، بنابراین طبیعی است که دندان ها به مرور زمان تیره یا زردتر دیده شوند.

لکه های داخلی

لکه های داخلی می توانند ناشی از منابع زیادی باشند، از جمله داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها یا دهانشویه های تجویزی. آنها همچنین می توانند ناشی از تروما، شرایط ژنتیکی خاص یا شرایط اکتسابی مانند فلوئوروزیس باشند.

رنگ لکه های بیرونی

لکه های بیرونی در طول زمان اتفاق می افتند و ناشی از عوامل محیطی هستند که معمولاً به رژیم غذایی، عادات بهداشت دهان و دندان یا عادات بدی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات مربوط می شود.

در بخش بعدی، نگاهی دقیق تر خواهیم داشت به غذاهایی که می توانند دندان های شما را لکه دار کنند- اینها در دسته لکه های بیرونی قرار می گیرند.

غذاهایی که دندان ها را لکه دار می کنند.

برای اکثر افراد، فرآیند زرد شدن توسط چیزهایی که می خوریم و می نوشیم و سایر عوامل خارجی تسریع می شود. این موارد عبارتند از:

  • توت ها: گرچه آنتی اکسیدان های موجود در انواع توت ها فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما رنگ شدید آنها می تواند باعث ایجاد لکه شود (آیا تا به حال سعی کرده اید لکه تمشک را از روی یک پیراهن سفید پاک کنید؟)
  • سس ها: سس های با رنگ روشن مانند کاری و سس گوجه فرنگی نیز می توانند در ایجاد لکه نقش داشته باشند و اسیدیته گوجه فرنگی آنها را به صورت مضاعف مقصر می کند. برای کاهش احتمال لک شدن دندان، نمونه های سبک تر و خامه ای را انتخاب کنید.
  • قهوه: رنگ تیره و اسیدی قهوه، هر دو تأثیر مضری روی دندان شما دارند.
  • چای: بویژه چای سیاه می تواند از قهوه مضرتر باشد. حتی دمنوش های گیاهی سبک تر نیز می توانند مینای دندان را از بین ببرند و باعث ایجاد لکه شوند.
  • شراب: تانن های موجود در شراب قرمز مسئول خاکستری رنگ شدن دندان ها هستند. در همین حال، شراب سفید، گرچه مستقیماً مسئول لک شدن دندان ها نیست، اما می تواند لکه های موجود را تیره تر کند.
  • نوشیدنی های شیرین: به خوبی شناخته شده است که نوشابه های شیرین باعث پوسیدگی دندان می شوند، اما چون این کار را با از بین بردن مینای روشن دندان انجام می دهند، دندان های شما با گذشت زمان تیره تر به نظر خواهند رسید.
  • سیگار کشیدن: نیکوتین و تار موجود در تنباکو می توانند خیلی سریع دندان ها را لکه دار کنند. در طول سال ها، دندان های افراد شدیداً سیگاری ممکن است قهوه ای شوند که به دندان سیگاری ها معروف است.
  • بریس ها: در حالی که بریس های افراد بزرگسال با صاف تر کردن دندان ها به بهبود لبخند آنها کمک می کنند، در عین حال می توانند از سفیدی ظاهر آنها بکاهند.
  • برخی از آنتی بیوتیک ها: دندان های تتراسایکلین ناشی از مصرف این آنتی بیوتیک در دوران کودکی هستند که منجر به ایجاد نوارهای خاکستری می شود.

ممکن است بگویید که بهترین راه برای سفید کردن دندان ها این است که از چیزهایی که احتمالاً آنها باعث لکه دار شدن آنها می شوند اجتناب کنید. اما ما می دانیم که همیشه به این سادگی نیست، بنابراین در حالی که جرعه جرعه قهوه خود را می نوشید، بعداً به توضیح چگونگی معکوس کردن این آسیب خواهیم پرداخت.

با خوردن نوشیدنی ها و خوراکی های لک کننده خود در کنار خوراکی هایی که می توانند از لک شدن دندان ها جلوگیری کنند، مانند پنیر، کاهو، کرفس، هویج، سیب و گل کلم، اثرات لک کنندگی برخی از آنها را به حداقل برسانید. آنها یا از طریق اصطکاک به تمیز کردن دندان ها کمک می کنند یا اسیدی که به مینای دندان آسیب می رساند را خنثی می کنند.

مهم نیست که چقدر برای حفظ لبخند سفید خود تلاش می کنید، ممکن است زمانی فرا برسد که به سفید کردن آن فکر کنید.

از دندانپزشک بپرسید: چرا دندان های ما روشن و سفید باقی نمی مانند؟

تغییر رنگ دندان می تواند به دلیل تعدادی از عوامل سبک زندگی ایجاد شود که می تواند کارایی اکثر فرایندهای سفید کردن دندان را تغییر دهد.

در اکثر افراد، لکه های دندانی به دلیل یک عمر مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های ایجاد کننده لکه مانند قهوه و چای ایجاد می شوند. علاوه بر این، سایر عادات ایجاد کننده لکه مانند سیگار کشیدن و جویدن تنباکو نیز مانند داروهای تجویزی خاص، مقصران شایع هستند.

برای بقیه لکه ها، موضوع عادت های بد نیست، بلکه ترکیبی از سن و ژنتیک، یا داروها یا فلوراید درمانی است که باعث ایجاد لکه های سفید روی دندان می شود. درمان های سفید کردن دندان می توانند به روشن تر شدن لبخند شما کمک کنند، با این حال، بازگشت به این عادت های ایجاد کننده لکه می تواند بر مدت زمان ماندگاری نتایج شما تأثیر بگذارد.

تاریخچه مختصری از سفید کردن دندان

این پرسش که چگونه دندان ها را سفید کنیم، پرسشی است که هزاران سال است که ذهن مردم را به خود مشغول کرده است.

در مصر باستان داشتن دندان های سفید نشانه ثروت بود. مصریان از خمیری استفاده می کردند که از سنگ پوکه و سرکه شراب ساخته شده بود و با یک چوب فرسوده (مسواک اولیه) آن را استفاده می کردند. اما این به بدی رومی ها نیست که از ادرار استفاده می کردند. این می توانست کار کند زیرا حاوی آمونیاک است، اما خوشبختانه اکنون راه حل های دیگری پیدا کرده ایم.

در قرن هفدهم، قبل از اینکه دندانپزشکان به صورت امروزی وجود داشته باشند، آرایشگران مراقب سلامت دهان و دندان ها بودند. این اغلب شامل کشیدن دندان های مشکل دار می شد، اما آنها همچنین با ساییدن مینای دندان های لکه دار و استفاده از اسید نیتریک، دندان ها را سفید می کردند. ناگفته نماند که نباید اینها را در خانه امتحان کنید.

خوشبختانه در دهه 1960 دندانپزشکان خواص سفید کنندگی پراکسید را شناسایی کردند. این کاملاً تصادفی بود، زیرا آنها در ابتدا از پراکسید هیدروژن به عنوان یک درمان ضد عفونی کننده برای لثه ها استفاده می کردند، اما متوجه شدند که وقتی دندان ها به مرور زمان در معرض آن قرار گرفتند، شروع به سفید شدن کردند.

20 سال دیگر گذشت تا راه حل های تجاری سفید کننده دندان ظاهر شوند. تری های دندانی پر شده با یک ژل سفید کننده غلیظ حاوی پراکسید کاربامید- تکنیکی که امروزه هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. آیا از اینکه با مته های فلزی، ادرار و چوب خداحافظی کردیم، خوشحال نیستید؟

نتیجه گیری

هنگامی که می خواهید لبخندی درخشان تر داشته باشید، گزینه های زیادی برای سفید کردن دندان وجود دارند. مراجعه به دندانپزشک- چه برای سفید کردن در مطب یا با یک کیت خانگی- به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید که درمان شما با نظارت یک متخصص آموزش دیده به طور ایمن و مؤثر انجام می شود.

با این حال، همه افراد استطاعت پرداخت هزینه های سفید کردن تخصصی دندان ها را ندارند. در این مورد، بسیاری از درمان های سفید کننده دندان خوب به صورت آنلاین و بدون نسخه موجود هستند. آنها ممکن است به اندازه درمان های داخل مطب مؤثر نباشند، اما هنوز هم می توانند دندان ها را در طول یک تا دو هفته درمان چندین درجه سفید کنند.

محصولات سفید کننده دندان به شدت تحت نظارت هستند، بنابراین در صورت استفاده طبق دستورالعمل، خطر کمی برای آسیب رسیدن به دندان های شما وجود دارد. ژل سفید کننده در صورت تماس با لثه ممکن است مضر باشد و ممکن است باعث حساسیت شود، به همین دلیل سیستمی که بدون پراکسید سفید می کند، و یا سیستمی که با مواد ملایم ساخته شده است و یا ضد حساسیت هستند را توصیه می کنیم.

قلم ها، نوارها و سایر محصولات می توانند برای بالا بردن و حفظ نتایج خوب باشند، اما وقتی به تنهایی استفاده می شوند، ممکن است اثر سفید کنندگی زیادی نداشته باشند.

اگر در مورد سفید کردن دندان های خود نگرانی دارید یا مطمئن نیستید که آیا برای شما بی خطر است، توصیه می کنیم ابتدا با یک دندانپزشک صحبت کنید.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

پرسش های متداول

آیا سفید کردن دندان عمل می کند؟

آری، اکثر محصولات سفید کننده دندان تا حدودی عمل می کنند. اما مهم است که بین حذف لکه های سطحی، مانند خمیر دندان یا نوارهای سفید کننده، و سفید کردن مینای دندان تفاوت قائل شوید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که یک تکنیک سفید کننده عمل می کند، به این معنا نیست که در دراز مدت برای دندان های شما بی خطر است.

بهترین راه برای سفید کردن سریع دندان ها چیست؟

وقتی سفید کردن دندان ها داخل مطب را انجام می دهید، با دندان های سفیدتر از مطب بیرون می روید. اگر بودجه شما این اجازه را نمی دهد، یک کیت سفید کننده خانگی را امتحان کنید که می تواند ظرف چند روز شروع به سفید کردن دندان های شما کند.

سفید کردن دندان ها چقدر طول می کشد؟

درمان های سفید کردن دندان ها می توانند چند ماه یا بیش از یک سال طول بکشند. ژل های حرفه ای سفید کننده دندان و تری های سفید کننده دندان نتایج طولانی تری خواهند داشت.

چگونه دندان های سفیدی داشته باشم؟

گزینه های سفید کننده دندان عبارتند از سفید کردن تخصصی در مطب، کیت های خانگی و نوارها و درمان های خانگی طبیعی. سفید کردن تخصصی گران ترین و همچنین مؤثرترین گزینه است. درمان های طبیعی مانند روغن نارگیل یا زغال فعال بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود، اما تقریباً به اندازه آنها مؤثر نیستند.

کیت های خانگی چیزی در این بین آنها قرار می گیرند، مگر اینکه یک گزینه درمان از راه دور انتخاب کنید، که در واقع همان ژل سفید کننده و تری های سفارشی را ارائه می دهد که در مطب دندانپزشکی تهیه می کنید.

آیا سفید کردن دندان به مینای دندان ها آسیب می رساند؟

فرایندهای سفید کردن دندان به مینای دندان آسیب نمی رسانند، حتی اگر کمی حساسیت احساس کنید. آنچه می تواند به مینای دندان های شما آسیب وارد کند محصولات ساینده مانند زغال چوب فعال هستند.

آیا بیمه درمان های سفید کننده دندان را پوشش می دهد؟

در حالی که بیمه سفید کردن را به معنای سنتی تحت پوشش قرار نمی دهد، برخی از برنامه ها وجود دارند که کمک هزینه های کوچکی را برای سفید کردن، معمولاً در محدوده خاصی ارائه می دهند.

اینها معمولاً برنامه های پوشش کامل هستند که دارای حداکثر سالانه بالا، کسر کم و حق بیمه ماهانه بالاتر هستند.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *