نخ دندان کشیدن با ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت های دندانی یک سرمایه گذاری عالی برای سلامت دهان و دندان ها و همچنین سلامت عمومی شما هستند. مراقبت خوب از دندان های جایگزین برای اطمینان از اینکه آنها در آزمون زمان دوام می آورند، مهم است. این شامل مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم است- اما وقتی نوبت به دومی می رسد، ممکن است عادت کردن به تکنیک مناسب برای پاکسازی واقعی اطراف ایمپلنت های دندانی دشوار باشد. آیا در مورد این جنبه از روتین بهداشت دهان و دندان خود راهنمایی می خواهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا باید ایمپلنت های دندانی خود را نخ دندان بکشید و چگونه می توانید این کار را با خیال راحت انجام دهید به خواندن مطلب زیر ادامه دهید.

 

آیا باید ایمپلنت های دندانی خود را نخ دندان بکشید؟

قبل از پرداختن به جزئیات نحوه نخ دندان کشیدن دندان های جایگزین، مهم است که در نظر داشته باشید که آیا اصلاً باید اطراف آنها را نخ دندان بکشید یا خیر. برخی از متخصصان می گویند خیر، در حالی که برخی دیگر قاطعانه احساس می کنند که استفاده از نخ دندان کلید حفظ سلامت لبخند شما است.

نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

مزایای نخ دندان کشیدن اطراف ایمپلنت های دندانی

بسیاری از افراد چه به صورت عمدی باشد و چه صرفاً از روی فراموشی، از عادات صحیح نخ دندان کشیدن غافل می شوند. متأسفانه، عدم تمیز کردن بین دندان های طبیعی با نخ دندان می تواند منجر به ایجاد پلاک و جرم شود که خطر بیماری لثه، پوسیدگی ریشه و دیگر خطرات سلامت دهان را افزایش می دهد.

به گفته بسیاری از متخصصان بهداشت دهان و دندان، نیاز به نخ دندان کشیدن بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی به اندازه قبل مهم است. درست است که دندان های مصنوعی نمی توانند دچار پوسیدگی و حفره دندانی شوند، اما سالم نگه داشتن لثه ها و دندان های اطراف ایمپلنت های دندانی به شما کمک خواهد کرد تا از سلامت دهان و دندان های خود لذت ببرید و مانع از دست رفتن دندان های بیشتر شوید. با نخ دندان کشیدن حتی ممکن است بتوان از بروز عفونت اطراف ایمپلنت های دندانی جلوگیری کرد و خطر شکست ایمپلنت های دندانی را کاهش داد.

 

معایب احتمالی نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی

در حالی که مطمئناً باید به نخ دندان کشیدن تمام دندان های طبیعی خود ادامه دهید، اما چند دلیل وجود دارند که برخی از متخصصان توصیه می کنند بیماران را از نخ دندان کشیدن ایمپلنت های دندانی منع می کنند:

  • تکه های نخ دندان. ممکن است ذرات ریزی را به جا بمانند که باعث بروز پری ایمپلنتایتیس می شوند، عفونتی که اغلب منجر به شکست ایمپلنت های دندانی می شود. برخی از دندانپزشکان استفاده از یک مسواک بین دندانی (یک مسواک کوچک) برای تمیز کردن اطراف ایمپلنت ها را به جای نخ دندان کشیدن توصیه می کنند. یک دستگاه شستشوی دهان، که تحت عنوان واتر فلاسر نیز شناخته می شود، ممکن است گزینه مناسب دیگری باشد.
  • ممکن است به مهر و موم اطراف ایمپلنت آسیب بزنید. هنگامی که اطراف دندان های طبیعی خود را نخ دندان می کشید، ممکن است نخ دندان را به زیر خط لثه های خود فشار دهید بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود. علت این است که شما یک الیاف پریودنتال سفت دارید که در برابر فشار نخ دندان مقاوم است. اما ایمپلنت های دندانی این الیاف پریودنتال را ندارند. بلکه دارای مهر و موم اطراف ایمپلنت هستند که نسبتاً ضعیف است. نخ دندان ممکن است به آن آسیب وارد کند.
نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

نحوه نخ دندان کشیدن اطراف ایمپلنت های دندانی

نخ دندان کشیدن بدون خطر اطراف ایمپلنت های دندانی امکان پذیر است. اگر از صحیح بودن تکنیک انجام آن مطمئن نیستید، از یک دندانپزشک متخصص با تجربه بخواهید که به صورت عملی آن را برای شما انجام دهد. همچنین هوشمندانه خواهد بود که جویای توصیه های مربوط به محصول شوید. انواع مختلفی از نخ دندان ها در بازار وجود دارند، اما همه آنها برای استفاده با ایمپلنت های دندانی مناسب نیستند.

در این بازه زمانی، می توانید نکات زیر را بخوانید تا ایده ای درباره نحوه تمیز کردن اطراف ایمپلنت های دندانی بدون آسیب دیدگی تصادفی داشته باشید.

  • 12 تا 18 اینچ نخ دندان بردارید و آن را به دور انگشتان میانی خود بپیچید، و فاصله ای به عرض 2 تا 3 اینچ بین آنها برای کشیدن کنار دندان های خود باقی بگذارید.
  • نخ دندان را بین دندان های فک بالا و پایین خود بلغزانید و آن را در امتداد کنار ایمپلنت دندانی و روکش آن بکشید. نخ را به داخل خط لثه خود فشار ندهید و هرگز نخ را بین دندان های خود فرو نکنید. ملایمت بسیار مهم است.
  • نخ دندان را در اطراف پایه هر دندان بمالید، و هنگام تمیز کردن دندان های طبیعی و ترمیم ایمپلنت دندانی، یک شکل C به دور هر یک از آنها ایجاد کنید.
  • بعد از تمیز کردن بین و اطراف هر دو دندان، نخ را به آرامی بالا بیاورید و خارج کنید.
  • به سراغ قسمت تمیزی از نخ دندان بروید و این کار را در سراسر دهان خود تکرار کنید.

بیمارانی که ایمپلنت دندانی دارند باید حداقل یک مرتبه در روز نخ دندان بکشند. بهتر است قبل از مسواک زدن این کار را انجام دهید زیرا از بین بردن پلاک بین دندان ها باعث می شود فلوراید موجود در خمیر دندان تا حد امکان مؤثر باشد.

همچنین به خاطر داشته باشید که اگر استفاده از نخ دندان را به تازگی شروع کرده اید، ممکن است در ابتدا لثه های شما کمی خونریزی داشته باشند. در اکثر موارد، این موضوع جای نگرانی ندارد. با عادت کردن دهان شما به روتین جدید بهداشت دهان و دندان شما، حفظ یک لبخند شاداب و تمیز باید آسان تر و راحت تر باشد.

نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

نخ دندان کشیدن ایمپلنت دندانی

پرسش هایی در مورد نگهداری از ایمپلنت های دندانی

معمولاً با مراقبت و نگهداری مناسب می توان انتظار داشت که ایمپلنت های دندانی برای تمام عمر دوام داشته باشند. اگر در مورد نحوه تمیز کردن دندان های مصنوعی خود سؤالی دارید، برای پرسیدن آنها ار دندانپزشک یا جراح دهان خود تردید نکنید. آنها می خواهند کمک کنند که لبخند ترمیم شده شما تا زمانی که ممکن است دوام داشته باشد!

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *