آیا برای کاشت ایمپلنت دندان محدودیت سنی وجود دارد؟

اگر یک دندان یا چندین دندان را از دست داده اید، ایمپلنت های دندانی یک گزینه عالی برای ترمیم های بریج یا پروتز هستند که شما ممکن است آنها را انتخاب کنید. آنها ثباتی را ارائه می دهند که با ریشه های دندان های طبیعی قابل مقایسه است و به افراد کمک می کنند تا دوباره با اعتماد به نفس لبخند بزنند.

ایمپلنت های دندانی پایدارترین، با دوام ترین و طبیعی ترین گزینه جایگزینی دندان هستند که امروزه وجود دارند. ایمپلنت ها که برای ایجاد ثبات و ماندگاری کاشته می شوند، راه حلی را ارائه می دهند که به استخوان فک شما به عنوان پایه بستگی دارد. بنابراین، هنگام ارزیابی بهترین زمان برای قرار دادن ایمپلنت، آنچه بیش از همه مهم است این است که رشد استخوان فک شما به پایان رسیده است. به این معنا که ایمپلنت های دندانی گزینه ای عالی برای افراد بزرگسالی هستند که یک یا چند دندان از دست داده اند.

ما با پرسش های زیادی در مورد ایمپلنت های دندانی از سوی بیماران آینده نگر خود مواجه هستیم. یکی از این موضوعاتی که حد زیادی مطرح می شود سن است، به همین دلیل در این مقاله می خواهیم در مورد محدودیت های سنی و کاشت ایمپلنت های دندانی و برخی از اصول اولیه بپردازیم.

آیا این امکان وجود دارد که یک فرد برای کاشت ایمپلنت دندان خیلی جوان باشد؟

آری. بدیهی است که ایمپلنت های دندانی برای نوزادان یا کودکان نوپا مناسب نیستند. آنها هنوز دندان های دائمی خود را ندارند؛ آنها حتی ممکن است همه دندان های شیری خود را نداشته باشند. با این حال حتی با بزرگتر شدن کودک، هنوز آنها گزینه های خوبی برای ایمپلنت های دندانی نخواهند بود. این شامل کودکان در محدوده سنی K-6 و همچنین نوجوانان و جوانان کم سن می شود.

مسئله اصلی این است که افراد قبل از 18 سالگی هنوز در حال رشد هستند. ساختار استخوانی فک هنوز در روند بلوغ است، به این معنا که ساختار استخوان ثابت نیست و ممکن است به رشد خود ادامه دهد. قرار است ایمپلنت های دندانی دوام بیاورند، بنابراین انجام جراحی خیلی زود در زندگی، دستوری برای شکست درمان است.

سن کاشت ایمپلنت دندان

سن کاشت ایمپلنت دندان

اولین سنی که یک فرد می تواند کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام دهد چه سنی است؟

اولین زمانی که یک فرد می تواند کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام دهد 18 سالگی است، اما حتی در آن زمان نیز باید توجه داشته باشیم که 18 سالگی ممکن است سن خیلی پایینی باشد. حتی در سن 18 سالگی، ممکن است بیمار هنوز در حال بلوغ باشد، به این معنا که ممکن است فک به رشد و تغییر خود ادامه دهد.

اگر به بلوغ اسکلتی رسیده اید و استخوان فک شما کاملاً رشد کرده است، برای کاشت ایمپلنت دندانی خیلی جوان نیستید. هر بیمار منحصر به فرد است، اما بیشتر نوجوانان بین 18 تا 20 سال سن دارند که رشد فک آنها متوقف می شود. موارد نادری وجود دارند که در آنها بلوغ اسکلتی تا اواسط دهه 20 بدست نمی آید، اما دندانپزشکان تصاویر رادیوگرافی با اشعه ایکس و سایر ارزیابی های رشد را انجام می دهند تا تأیید کنند که رشد استخوان قبل از طراحی جراحی کامل شده است یا خیر.

بیمارانی که در حال از دست دادن دندان های خود هستند و حداقل 18 سال سن دارند، به جای خطر شکست درمان، بهتر است برای ارزیابی کامل وضعیت خود به دندانپزشک خود مراجعه کنند. یک طرح درمان سفارشی می تواند بر اساس وضعیت فعلی بیمار ایجاد شود.

سن کاشت ایمپلنت دندان

سن کاشت ایمپلنت دندان

آیا ممکن است فردی برای کاشت ایمپلنت های دندانی خیلی پیر باشد؟

از نظر فنی پاسخ منفی است. علیرغم این افسانه که ایمپلنت روی افراد مسن مؤثر نیست، این گزینه های جایگزینی دندان یک راه حل مطمئن و قابل پیش بینی برای هر فرد بزرگسالی هستند که دندان از دست داده است. بسیاری از افرادی که در دهه های 60، 70، 80 و حتی 90 سالگی خود هستند، کاشت ایمپلنت های دندانی را انجام داده اند و نتایج عالی درمان را تجربه کرده اند. از آنجا که احتمال از دست دادن دندان در افراد در سنین بالاتر بیشتر است، ایمپلنت های دندانی اغلب یک راه حل عالی و متداول برای دریافت بریج ها و پروتزهای ثابت هستند.

مسائل مربوط به سن که بر شرایط دریافت ایمپلنت های دندانی تأثیر می گذارند:

گرچه از نظر فنی سن شما نمی تواند برای کاشت ایمپلنت های دندانی زیاد باشد، تعدادی از عوامل سلامت مرتبط با سن وجود دارند که واجد شرایط بودن شما برای دریافت ایمپلنت های دندانی را رد می کنند.

یک بیمار مسن ممکن است از مشکلات جدی سلامتی رنج ببرد که باعث می شوند فرایند عمل جراحی یک خطر برای سلامت عمومی باشد. در این موارد، جراحی دهان برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی ممکن است به نفع بیمار نباشد.

علاوه بر این، فردی که سال ها پیش دندان های خود را از دست داده است، ممکن است در این مدت دچار تحلیل استخوان یا تحلیل لثه شده باشد. بدون وجود تراکم بافتی مناسب، فرد گزینه مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی نیست. با توجه به اینکه جراحی پیوند استخوان و پیوند لثه می توان انجام داد، اما با این حال، این جراح های اضافی می توانند چندین ماه به روند کلی درمان اضافه کند، که بیماران مسن ممکن است ترجیح دهند با استفاده از بریج یا پروتز سنتی از آن اجتناب کنند.

زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان چه زمانی است؟

زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت های دندان زمانی است که از سپری کردن زندگی خود با دندان های از دست رفته خسته شده اید و برای بهبود زندگی خود آماده اید. ایمپلنت های دندانی این امکان را برای شما فراهم می کنند که غذا بخورید، لبخند بزنید و آزادانه تر صحبت کنید، اجتماعی تر باشید و سبک زندگی فعال تری داشته باشید. آنها همچنین از دندان های مجاور و از سلامت استخوان ها حمایت می کنند و به حفظ سلامت دهان و دندان های شما در طولانی مدت کمک می کنند.

سن کاشت ایمپلنت دندان

سن کاشت ایمپلنت دندان

در مورد کاشت ایمپلنت های دندانی بیشتر بدانید!

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ایمپلنت های دندانی و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند لبخندی جدید و با اعتماد به نفس داشته باشید، حتماً همین امروز با ما تماس بگیرید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تا تصمیمات مربوط به سلامت دندانپزشکی خود را به صورت هوشمندانه بگیرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *