ویژگی های بهترین جراح لثه | چگونه یک جراح لثه خوب پیدا کنیم؟

انتخاب بهترین جراح لثه برای افرادی که قصد دارند برای اولین بار لثه‌های خود را جراحی کنند، یک انتخاب مشکل و پر دغدغه است. جراحی لثه جزو آن دسته از جراحی‌هایی است که نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی دارد؛ به طوری که کوچکترین اشتباه در انجام فرایند جراحی لثه می‌تواند مشکلات وحشتناکی را برای شما تا پایان عمر به همراه داشته باشد.

 از این رو اگر قصد جراحی لثه‌های خود را دارید، بایستی با در نظر گرفتن یک سری موارد و انجام تحقیقات کافی در میان دندانپزشکان متخصص در محل زندگی‌تان بهترین جراح لثه را انتخاب کنید. اهمیت این تصمیم گیری باعث شده ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌های بهترین جراح لثه از نگاه بیماران بپردازیم. تا پایان این بخش همراه ما بمانید.

معیارهای انتخاب بهترین جراح لثه

شغل دندانپزشکی و به طور کلی مشاغلی که به بهداشت دهان و دندان مربوط است، شغل‌هایی هستند که در کشور ایران افراد زیادی مشغول به آن می‌باشند. وجود ده‌ها مطب و مرکز درمانی در شهرهای مختلف ایران باعث شده انتخاب بهترین متخصص جراحی لثه بسیار سخت و مشکل باشد. شما می‌توانید با دانستن معیارهای بهترین جراح لثه، عمل جراحی لثه خود را به بهترین نحو و بدون عوارض انجام دهید. در ادامه با بررسی ویژگی‌های بهترین جراح لثه در خدمت شما عزیزان هستیم.

دارا بودن مهارت و تخصص کافی

مهارت و تخصص کافی اولین ویژگی‌ای است که بهترین جراح لثه باید آن را داشته باشد. همان طور که گفته شد، جراحی لثه یکی از کارهای بسیار تخصصی و حساسی است که کوچکترین اشتباه در آن پشیمانی‌های بزرگی را به بار می‌آورد. هرچقدر تخصص و مهارت جراح لثه در کار خود بیشتر باشد، احتمال موفقیت در عمل جراحی لثه بیشتر می‌شود. این یعنی مهارت دندانپزشکی جراج مهم‌ترین فاکتور انتخاب بهترین جراح لثه می‌باشد. از این رو لازم است نام متخصصان با تجربه و دندانپزشکانی که تحصیلات کامل و سوابق کافی در زمینه جراحی لثه را دارند در یک لیست یادداشت کرده تا گستره انتخاب‌های شما کاهش پیدا کرده و بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید.

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

این لیست می‌تواند علاوه بر متخصصان محل زندگی شما، جراحان لثه‌ای که در مناطق دیگر فعالیت می‌کنند نیز شامل شود. در این بین فراموش نکنید مهارت و تخصص جراح لثه هم به میزان سابقه عمل‌های جراحی و هم به تحصیلات دانشگاهی مربوط می‌شود. بر همین اساس جراحان لثه‌ای که از مهارت بیشتری برخوردار باشند، می‌توانند در صورت پیشامد اتفاق‌های پیش بینی نشده در طول عمل جراحی واکنش‌های مناسب‌تری از خود بروز دهند. همچنین این افراد در تشخیص، درمان و فرآیند پس از عمل جراحی لثه به بیماران کمک بیشتری می‌کنند.

ارتباط نزدیک با بیمار، قبل و بعد از جراحی

داشتن ارتباط طولانی مدت با بیماران، از دیگر ویژگی‌های بارز بهترین ‌جراح لثه است. منظور از ارتباط طولانی مدت با بیمار، ارتباطی است که پیش از انجام عمل جراحی و پس از آن با بیمار برقرار می‌شود. این ارتباط جزو ارتباط‌های سازنده‌ای است که بیماران را از آن چه در پیش روی آن هاست مطلع می‌کند. به طوری که اگر شما با یک دندانپزشک متخصص از مدت‌ها قبل از عمل جراحی در ارتباط باشید، وی از شرایط لثه شما و همچنین وضعیت کلی لثه و سایر قسمت‌های مرتبط با آن باخبر است.

 بنابراین این دندانپزشک متخصص بهتر می‌تواند تشخیص دهد که شما به جراحی لثه نیاز دارید یا خیر. در نتیجه اگر به طور طولانی مدت با یک جراح لثه در ارتباط هستید، بهترین گزینه برای عمل جراحی لثه شما همان جراح و متخصص می‌باشد. ارتباط پس از عمل نیز جزو ملاک‌های دیگری است که بهترین جراح لثه باید از آن برخوردار باشد. این ارتباط ازجنس ارتباطاتی که پس از انجام عمل جراحی با بیمار برقرار می‌شود و شامل تمام راهکارهایی است که به بیمار کمک می‌کند زودتر به زندگی عادی خود بازگشته و اگر با مشکل یا دردی در زمان پس از عمل مواجه شد، بتواند به سرعت آن را رفع کند.

همان طور که می‌دانید، جراحی لثه جزو جراحی‌هایی است که بیمار پس از پایان عمل تا مدت زمان نسبتا زیادی نیاز به مراقبت و پیگیری دارد. از این رو ارتباط جراح با بیمار پس از پایان عمل می‌تواند یک قوت قلب عالی برای بیمار و امتیاز مثبت برای جراح قلمداد شود.

پیگیری مشکلات و دغدغه‌های بیماران

قشر جراح و متخصص جزو قشرهایی است که معمولاً کارهایشان بیش از ظرفیت زمانی که در اختیار دارند است. از این رو بیشتر متخصصان و جراحان یا نمی‌توانند و یا نمی‌خواهند پیگیر مشکلات بیماران‌شان باشند. در این شرایط اگر یک جراح یک قدم فراتر رفته و پیگیر مشکلات بیمار خود باشد، می‌توان گفت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین جراح لثه را دارا می‌باشد. در همین راستا بهترین جراح لثه را می‌توان کسی دانست که مرتباً پیگیری‌های درمانی و سایر کارهایی که مربوط به عمل جراحی است را برای بیمار خود انجام می‌دهد.

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

 این کار به بیمار نشان می‌دهد که دندانپزشک و جراح تنها با هدف کسب سود از بیماران با آن‌ها در ارتباط نبود و پیگیر مسائل و دغدغه‌های آنان می‌باشد. بررسی و رفع مشکلات و نزدیک شدن به بیماران باعث ایجاد اعتماد بین دو طرف شده و انجام عمل جراحی لثه را با درصد موفقیت بیشتری همراه می‌کند.

ارتباط سازنده با دستیاران و دیگر پرسنل

بهترین جراح لثه علاوه بر آن که با بیماران بایستی ارتباطی خوب و نزدیک برقرار کند، حتماً باید برای همکاران خود نیز ارزش قائل باشد. چرا که در انجام عمل جراحی، به جز جراح و متخصص اصلی دستیاران  دیگری نیز وجود دارند که اگر ارتباط جراح با آن‌ها ارتباط خوب و سازنده نباشد ممکن است موفقیت‌آمیز بودن نتیجه عمل جراحی را با خطر روبرو کند.

از این رو بهترین جراحان لثه‌ای که دارای تیم باسابقه و باتجربه هستند را انتخاب کنید تا جراحی لثه شما با کیفیت بالاتری صورت پذیرد. ارتباط خوب جراح لثه با دستیاران نشان می‌دهد که وی شخصی کاربلد و محترم است که نه تنها در کار خود بلکه در رفتارهایی که با دیگران دارد نیز وضعیت بسیار خوبی دارد.

مراعات با بیماران از نظر مالی

جراحی لثه جزو آن دسته جراحی‌هایی است که از نظر مالی بار سنگینی را به دوش بیماران تحمیل می‌کند. از این رو بهترین جراح لثه شخصی است که تا حد امکان این هزینه‌ها را کاهش داده و با کمترین دستمزد بهترین نتیجه را در عمل جراحی لثه برای بیمار به ارمغان بیاورد. البته فراموش نکنید منظور از مراعات مالی کاهش مستقیم دستمزد نیست؛ بلکه جراح لثه می‌تواند دستمزد خود را به صورت اقساط دریافت کرده و یا با همکاری سایر دستیاران خود مبلغ کل جراحی را کاهش دهد.

 خوشبختانه در کشور عزیزمان ایران، اغلب جراحان با آگاهی از هزینه‌های سرسام‌آور بیمارستان، سعی می‌کنند با بیماران خود ارتباط نزدیکی داشته و تا حد امکان هزینه‌های مربوط به بیمارستان و انجام عمل جراحی را کاهش دهند.

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

افزایش دانش بیماران در زمینه با جراحی لثه

از آنجایی که بسیاری از بیمارانی که لثه‌های خود را جراحی می‌کنند دارای تحصیلات تخصصی و دانشگاهی نبوده و اطلاعات چندانی در این زمینه ندارند، بنابراین لازم است تا آموزش‌های درمانی و پس از جراحی به این افراد داده شود. بیمارانی که اطلاعی در مورد جراحی لثه و کارهایی که پس از انجام عمل جراحی بایستی انجام دهند ندارند، مستعد ایجاد مشکلاتی هستند که سلامت آن‌ها را در خطر می‌اندازد.

بنابراین بهترین جراح لثه فردی است که به بیماران خود آموزش‌های لازم را در زمینه با انجام کارهای پس از عمل جراحی داده و سوالات آن‌ها را به طور کامل پاسخ دهد. مسائل و نکاتی که بهترین جراح لثه می‌تواند آن‌ها را به بیماران گوشزد کند مسائلی هستند که در زمینه‌های رعایت بهداشت دهان و دندان، نکات مراقبت از لثه، نکات پیشگیری از عفونت‌های لثه و غیره می‌باشد. بنابراین پزشک جراحی را انتخاب کنید آگاهی شما را در رابطه با عمل جراحی و اعمالی که قبل و پس از آن بایستی انجام دهید ارتقا می‌بخشد.

تعهد و پایبندی به مشکلات بیماران

خوش قول بودن و تعهد دیگر مشخصه‌ای است که بهترین جراح لثه باید از آن برخوردار باشد. منظور از خوش قول بودن این است که اگر پزشک جراح یک روز خاص از هفته را جهت بررسی وضعیت لثه‌هایتان به شما اختصاص داده است، سر حرف خود بماند و بجای آوردن بهانه‌هایی مثل درگیر بودن یا مشکلات کاری، در آن زمان به مشکل شما رسیدگی کند. متاسفانه معضلی که امروزه در ارتباط بین بیماران و پزشکان به وفور دیده می‌شود، نبود تعهد و پایبندی به حرف‌هایی است که معمولاً از سمت پزشکان به بیمار زده می‌شود.

 برای مثال ممکن است یک بیمار قبل از انجام عمل جراحی دچار درد و خونریزی در لثه‌های خود شده و از این رو قصد ملاقات با پزشک متخصص را داشته باشد. بهترین جراح لثه در اولین فرصت شرایط را فراهم می‌کند تا به مشکل بیمار خود رسیدگی نماید. منظور از تعهد نیز پایبندی به شغل و استفاده از نهایت مهارت‌هایی است که در فرایند جراحی لثه باید به کار گرفته شود. این دو عامل در کنار یکدیگر یک شخصیت کامل و یک پزشک فوق العاده از بهترین جراح لثه می‌سازد.

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

دکتر عباس گشاده رو بهترین جراح لثه تهران

خلاصه آن چه در مقاله ی بهترین جراح لثه  گفته شد

اگر بخواهیم آن چه را در طول این مطلب بیان کردیم به طور کوتاه و خلاصه بیان کنیم، می‌توان گفت بهترین پزشک جراح لثه دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • دارا بودن مهارت کافی و برخورداری از بالاترین سطح تحصیلات دانشگاه
  • دارا بودن سابقه انجام عمل جراحی لثه موفقیت‌آمیز-
  • ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی با بیماران قبل و بعد از انجام عمل جراحی به منظور ایجاد قوت قلب در آن‌ها
  • پیگیری تمام مشکلات و دغدغه‌هایی که به عمل جراحی و مسائل پیرامون آن مربوط است
  • برقراری ارتباط خوب و سازنده با همکاران، دستیاران و سایر افرادی که در عمل جراحی دخیل هستند
  • کمک و مراعات با بیماران از نظر مالی و کاهش حداکثری هزینه‌ها
  • پاسخگویی به سوالات بیماران و افزایش دانش آن‌ها در زمینه جراحی لثه
  • تعهد و پایبندی به وظیفه و همچنین مشکلات بیماران

اگر پزشک جراحی که قصد دارید عمل جراحی لثه خود را به وی بسپارید از این ویژگی‌ها بهره‌مند باشد، می‌توانید تا حد زیادی امیدوار باشید که عمل خوب و موفقیت‌آمیزی در انتظار شما خواهد بود.

جمع‌بندی نهایی

به طور کلی جراحی لثه یکی از جراحی‌هایی است که بسیاری از افراد ممکن است در طول زندگی‌شان به آن نیاز پیدا کنند. طبق آمارهایی که از سازمان جهانی به دست آمده، سلامت دهان و دندان در کشور ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است؛ از این رو روبرو شدن با مشکلاتی مثل عفونت لثه، درد و خونریزی آن و همچنین سایر موارد مربوط بسیار رایج است. همین موضوع باعث شده جراحی لثه در میان آقایان و خانم‌ها در ایران از میانگین جهانی بیشتر باشد.

 خوشبختانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تعداد دندانپزشکان در آن بسیار بالا بوده و برای انتخاب بهترین دندانپزشک و متخصص گزینه‌های زیادی پیش روی‌مان است. بنابراین انتخاب بهترین جراح لثه ممکن است برای بسیاری از افراد کمی سخت و مشکل بوده و به دلیل آگاه نبودن، نتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. ما در این مقاله به بررسی ویژگی‌هایی که بهترین جراح لثه از آن‌ها برخوردار است پرداخته و به شما در انتخاب این مورد کمک کرده ایم. امیدواریم مطالبی که در این بخش به شما عزیزان گفته شد مورد استفاده‌تان قرار گرفته باشد. در صورتی که سوال، پیشنهاد و انتقادی راجع به این مطلب دارید، می‌توانید از بخش نظرات به اطلاع ما و سایر کاربران برسانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *