جراحی میکروسکوپی ایمپلنت

برای جایگزینی دندان‌ های از دست رفته روش ‌های زیادی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این مسئله به این دلیل است که زیبایی ظاهری انسان ها وابستگی زیادی به سلامت دهان و دندان آن ها دارد و به همین دلیل همه افراد به دنبال این هستند تا دندان هایی زیبا و سالم داشته باشند. ایمپلنت یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان ‌های از دست رفته است که به روش ‌های گوناگونی صورت می ‌گیرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با یکی از روش های کاشت ایمپلنت تحت عنوان ایمپلنت با میکروسکوپ آشنا شوید.

معرفی

ایمپلنت با میکروسکوپ کم تهاجمی ترین روش جراحی کاشت ایمپلنت است که عده ‌ای از متخصصین ایمپلنت برای درمان بیماران خود از آن استفاده می کنند. متخصص ایمپلنت برای کاشت ایمپلنت با میکروسکوپ به گونه ای موفقیت آمیز، نیازمند تجربه کافی و تجهیزات پیشرفته است. میکروسکوپ که یکی از ابزارهای مخصوص بزرگنمایی است و ذره بین های بسیار قوی از جمله تجهیزات پیشرفته  ای هستند که در این روش مورد استفاده قرار می گیرند. لازم به ذکر است برای بازسازی استخوان فک و لثه ها نیز از این روش استفاده می شود.

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت

مزیت های ایمپلنت با میکروسکوپ

به طور کلی ایمپلنت ها به دلیل دوام بالا و ظاهر طبیعی جزو روش های محبوب دندانپزشکی محسوب می ‌شوند، اما ایمپلنت با میکروسکوپ به دلیل بازسازی دقیق استخوان فک در ناحیه اطراف دندان از دست رفته بسیار حائز اهمیت است. با توجه به  اینکه در این روش از میکروسکوپ و ذره بین های قوی استفاده می‌ شود، ایمپلنت به طور دقیقی در استخوان فک قرار می ‌گیرد و برش بافت لثه نیز با دقت و ظرافت زیادی صورت می ‌گیرد و همین امر موجب می ‌شود ترمیم لثه و بهبود زخم ها سریع تر اتفاق بیفتد.

با توجه به اینکه محل دقیق ایمپلنت با استفاده از تجهیزات پیشرفته مشخص می ‌شود، استخوان اطراف ایمپلنت و بافت لثه آسیب کمتری می بیند و در نتیجه مدت زمان ترمیم بافت ها نیز نسبت به سایر روش ها کوتاه ‌تر خواهد بود. همانطور که پیش از این نیز بدان اشاره شد ایمپلنت دندان از دوام بالایی برخوردار است و عوارض ایمپلنت با میکروسکوپ نسبت به روش ‌های معمولی کمتر است. این بدین معنا است که بعد از جراحی ایمپلنت با میکروسکوپ، بیمار خونریزی، کبودی، درد و تورم کمتری دارد و احتمال ابتلا به عفونت در او کمتر خواهد شد.

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش برای افرادی که تحمل درد زیاد ندارند و می خواهند به ساده ترین روش ممکن دندان ‌های از دست رفته خود را جایگزین کنند، بسیار مناسب است. با این روش زیبایی ظاهری دندان ها تامین شده و ترومای ناشی از جراحی و عوارض بعد از جراحی که در اثر شکافت لثه ایجاد می ‌شود، کمتر خواهد بود و به همین دلیل روش ایمپلنت با میکروسکوپ برای افرادی که زیبایی ظاهری برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و آستانه تحمل درد پایینی دارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت

جراحی میکروسکوپی ایمپلنت

تفاوت بین ایمپلنت به روش معمولی و ایمپلنت با میکروسکوپ

با توجه به اینکه در ایمپلنت با میکروسکوپ متخصص ایمپلنت از ابزارهای بزرگنمایی مخصوص مانند ذره‌ بین های قوی و میکروسکوپ استفاده می‌ کند، بنابراین می ‌تواند برای قرار دادن ایمپلنت در داخل استخوان فک حفره ‌ای بسیار کوچک ایجاد نماید و در نتیجه جوش خوردن و ترمیم بافت ‌ها نسبت به روش‌ های معمولی که در آن در لثه برش های بزرگی ایجاد می ‌شود، با سرعت بیشتری اتفاق می ‌افتد.

خوشبختانه در این روش نیازی به تزریق آرام بخش و داروی بیهوشی به بیمار نیست و تنها با استفاده از بی حسی موضعی می توان این عمل را انجام داد. با توجه به استفاده از ابزارهای بزرگنمایی دقیق در این روش، ایمپلنت با دقت بیشتری در داخل استخوان فک قرار می گیرد و در نهایت بیمار احساس درد، کبودی، تورم و خونریزی کمتری نسبت به روش های معمولی خواهد داشت.

سایر مزیت ‌های جراحی با میکروسکوپ

از میکروسکوپ تنها در روش کاشت ایمپلنت استفاده نمی ‌شود، بلکه برای پیوند بافت، کشیدن دندان، درمان مشکلات پریودنتیت و غیره نیز می‌ توان از میکروسکوپ استفاده نمود. میکروسکوپ به جراح کمک می کند تا عمل جراحی را با دقت بیشتری انجام دهد و به بیمار نیز کمک می ‌کند تا دوران نقاهت کوتاه‌ تری داشته باشد.

‫2/5 ‫(1 نظر)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *